maanantai 12. elokuuta 2013

*Knock Knock* Is the mic on?

Kuka meitsi on?

Aloitetaanpa aivan ensimetreiltä. Siitä lähtien kun nuorena kognitiivinen muistini on alkanut pelittää ja kaikesta tekemästäni on kertynyt muistoja arkistoihini, olen kokenut maailman ympärilläni kauniina. Siellä missä muiden mukaan oli pahaa, piileskeli omissa silmissäni vielä mahdollisuus jollekin hyvälle. Olen aina uskonut mahdollisuuksiin, onneen ja kohtaloon. Tuntuu kuin oma elämäni olisi lahja, jossa ei matkan varrella ole möykkyjä tärisyttämässä matkaa tai jyrkkiä kurveja joissa joutuisi hidastamaan vauhtia. Koen itseni siis todella positiiviseksi henkilöksi. Elämäni ei silti ole ollut niin täydellistä kuin miten sen koen, osaan vain löytää pahimmissakin tilanteissa kliseisesti sanottuna sen valon tunnelin päässä. Siten vain mieleni toimii.

"The bigger they are, the harder they fall"
Kuuluu sanonta. Korkealta on pitkä matka alas, ja vähän fysiikkaakin opiskelleena on todettava, että kaikki mikä nousee on putoava alas. Yksi päivä keskustellessani ystävieni kanssa, siirtyi puheenaihe siihen, kuinka kaikki tietävät kaiken asioistani ja ei ole varmaan mitään, mitä he eivät minusta tietäisi. Olen siis samalla todella avoin ihminen. Ainakin luulin olevani, kunnes yksi ystävistäni kysyi arvomaailmastani. Asiasta, jota en ollut koskaan itsekään paljoa ajatellut. Menin sanattomaksi, en ollut varma tästä itsekään. Kysymystä seurasi monia jatkokysymyksiä asioista joita pidän tärkeänä, mielipiteitäni puolueista ja niin edespäin, enkä yhtään varmoja vastauksia osannut antaakaan.



Aina niin varmana itsestäni olleena ja selkä suorana eteenpäin tallanneena aloin kauhistumaan ajatuksesta että tarkkailen maailmaa mustavalkoisena. Joskus aikaisemminkin minulle oli näin sanottu ja vahvistus siitä tuntui vain pelottavalta. Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja selventää oman maailman itselleni. Mutta minkä ihmeen takia tämä asia vaivaa itseäni? Ja vielä parempana kysymyksenä, miksi päätin kertoa siitä maailmalle blogissa? Tämä voi olla sen seurausta, että noudatan elämässäni periaatetta, joka on toiminut tilanteessa kuin tilanteessa. Aina, kun on suorittanut jotain, on kysyttävä itseltään ”onko tämä parasta mihin pystyn?” ja jatkettava parhaan mukaan. Jos ei opi ymmärtämään itseään, ei voi myöskään oppia ymmärtämään maailmaa ympärillään, ja tähän ymmärrykseen minä pyrin.

Mutta minkä takia blogi? spontaani päähänpisto tai kuuluisuuden turha havittelu masennuksillani. Mutta taas eihän minua edes masenna.. Olkoot syy mikä tahansa, aion itsekin sen saada selville. Oma asianihan se on. Ja nyt vissiin teidänkin.

Tähän loppuun kuvia jätskiä syövistä koirista. http://bit.ly/17ItB1N




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti